A testtartás és a látás összefüggései

Kategória:Gondolatok az egészségről-blog, Látásunk titkai-blog
Szerző:admin

Amikor a látást vizsgálja egy szemész, optikus, egyáltalán nem törődik azzal, a páciens hogyan használja a testét. Nem nézi, mennyire hunyorog, mered, feszül meg a páciens szeme és a teste.Pedig sokat elárul a testtartás arról, hogy erőlködve néz valaki.

Amikor a látást korrigáljuk új szokásokkal, akkor sokszor erre is fel kell hívni a páciens figyelmét. Nagyon sokan önkéntelenül például előre tolják a fejüket amikor nem látnak messzire elég élesen.

Íme egy példa:

wp_20160929_09_25_33_proItt a fiatalember előre tolja a nyakát, úgy igyekszik élesebben látni.

A második képen látszik, hogyan változott meg a fiatalember testtartása akkor, amikor ellazultan kezdett nézni:

wp_20160929_09_42_32_proA nyak, a test merevsége és a szemizmok merevsége egyszerre alakul ki vagy lazul el. Ezért aki rendszeresen lazítja a szemizmait, annak lazulnak más izmai is a testében. Aki pedig megtanulja lazán használni a testét  annak sokszor a látása is javul.

De hogyan lehet lazán használni a testünket? Ez nem egyszerű és magától értetődő, mert a gondolataink, érzéseink sok izomfeszültséget generálnak bennünk. Lehet passzívan lazítani, amikor lefekszünk a földre és elengedjük az izmainkat, elnehezedünk. Lehet vízben is lebegni és lazulni. Lehet hintaszékban, hintában ülve lazulni. És lehet megtanulni azt, hogyan használjuk cselekvés, mozgás közben lazán a testünket.

Ez egy különleges technika, melyet dr Bates kortársa,Frederick Matthias Alexander kísérletezett ki először a saját testén aztán sikeresen tanította meg másoknak is.

Alexander technikáról néhány gondolat:

” Általában nem teszünk semmit az öntudatlan izomfeszültség ellen, amely egy idő múlva életünk minőségére is kihat.
Az Alexander-technika egy olyan pszichofizikai módszer, amely a hibás, diszfunkcionális testtartási szokások, mozgásminták tudatosításával, s ezek elhagyásával az optimális mozgásminta kialakulását eredményezi. Egyszerű, gyakorlati módszer, amely segít visszaállítani a mozgás szabadságát s csökkenteni a felesleges feszültségeket a testben.” (http://www.alexandertechnika.hu/)

Mozgás – irány – ritmus – egyensúly – koordináció – életerő

Könnyed mozgás erőfeszítés nélkül, a figyelem összpontosítása görcsösség nélkül. A helyes koordináció felszabadítja az életenergiát. A szervezet rugalmas használata növeli az állóképességet. A légzés szabadabbá, a hangképzés természetesebbé, a tánc felszabadultabbá válik.

Érzékelés – észlelés – értelmezés – lényeglátás

A testhasználatunkat meghatározó, korábban öntudatlan megszokásaink felismerése új utakat nyit meg számunkra. Egy felfedezőút az ismerttől az ismeretlen felé. Mozgásérzékelésünk megváltozásával pontosabban ismerjük meg önmagunkat, és környezetünkhöz való viszonyunkat.

Önbizalom – kreativitás – hatékonyság – sikeres életvezetés

Az Alexander technika segítségével a tükörben újra felismered és elfogadod magadat. Nagyobb biztonsággal tájékozódsz a különböző élethelyzetekben. A problémákra inhibitionnal (Stoppal) adott késleltetett válaszaid mind pontosabbá válnak. (http://alexander-technique.hu/)

Más Alexander módszert bemutató oldalak még: http://www.tiedatested.hu/, http://turelemhaza.com/

Leave a Reply

Kérem, adja meg az alábbi művelet eredményét! *