Étkezés télen

Kategória:Gondolatok az egészségről-blog
Szerző:admin

Korábban a blogomban idéztem egy látásjavító kúrát.

Fontos azonban megemlíteni, hogy a tisztító kúrák, böjtök legjobb időszaka tavasszal van, márciusban. Ilyenkor télen a szervezetünknek nem tesz jót a sok nyers étel, a koplalás, mert a hideg évszakban sérülékenyebbek leszünk tőle. Télen melegítő ételeket kell inkább fogysztanunk, erre is álljon itt néhány ajánlás :

“Úgy tartják, hogy a tél gyümölcsei sülve vagy főzve fogyasztandók (sült alma, sült tök, sült gesztenye.

* Ekkor van szezonja a savanyú káposztának!!! A téli időszakban fontos, hogy meleg, kicsit (!) sósabb és savanyúbb ételeket fogyasszunk.

* Brokkolifogyasztásnak most van itt az ideje!
* Melegítenek a nagy hidegben az olajos magvak, olajak – persze túlzásba semmivel sem szabad esni.

* Kerüljük a fagyos ételeket, a túl sok gyümölcsöt, nyers salátát, zöldségeket, mert ha ezekből a hideg energiákból többet fogyasztunk, akkor testünk hőmérséklete csökkenhet, fázóssá válhatunk, ill. hideg betegség felé billenhet el testünk. Igyunk forró teákat (TULSI; Fénygyökér Chia Masala, stb.), együnk meleg leveseket.

* Csíráztassunk!

* Téli zöldségek:
gyökérzöldségek: pasztinák, sárga/fehérrépa, cékla, zeller, stb.
sütőtök
cikória
csicsóka
batáta

hüvelyesek: babok, lencsék, csicseriborsó, kelkáposzta, kelbimbó, kínai kel, endívia, karalábé, fekete retek, káposztafélék

szárított fűszerek közül az alábbiakat lehet bevetni főzéskor: lestyán, kapor, petrezselyem, koriander, zeller

* Gabonák közül kimondottan melegítő hatású: hajdina, zab, rozs. ”

forrás: http://antalvali.com/maj_epe_beltisztitas-kimeletesen.html

Leave a Reply

Kérem, adja meg az alábbi művelet eredményét! *