Milyen olajokat együnk a szem egészségének megőrzése érdekében?

Kategória:Gondolatok az egészségről-blog, Látásunk titkai-blog
Szerző:admin

Rengeteg kutatás foglalkozik manapság azzal, milyen ételek ajánlottak a szembetegeknek. Én ezzel a témával csak érintőlegesen foglalkozom, mivel annyira kiterjedt és összetett sőt, annyira egyéni, hogy nem szeretnék elveszni ennek ágai-bogai között.

Az mindenképpen fontos, hogy minőségi ételeket érdemes fogyasztani és kerülni kell a cukros, agyontartósított, színezett ételeket.

Az EPA/DHA halolajat azonban most egy kicsit kiemelem, mert számos olyan degeneratív szembetegségben ajánlják ennek fogyasztását, ahol a retina vagy a látóidegfő károsodott. Egy tanulmány szerint 5000-8000 mg/napi adagban képes volt a látóteret kiszélesíteni Az idegsejtek regenerációjához szükség van jó zsírokra a testnek. A testünknek szüksége van ezekre az anyagokra ahhoz, hogy megőrizzük szemünk egészségét. Íme a halolajak néhány előnyös hatása

    
– Javítja és regenerálja a sérült szem idegsejteket
– Segíti a gyulladást kontrollálni
– Javítja a vérkeringést
– Segít stabilizálni vércukor szintet
– Segít kontrollálni az oxidatív stresszt
– Segít enyhíteni a száraz szem tüneteit
– Támogatja a szív- és érrendszert
– Elősegíti az agy egészséges működését
  

A halolaj szedésekor ügyeljünk az adagolással, ugyanis nem ajánlott nagy dózisú halolajjal kezdeni a terápiát. Emésztési zavart és a fokozott vérzékenységet okozhat (főleg, ha már vérhígító gyógyszereket is szed valaki). Továbbá, néhány ember allergiás az ismeretlen halakra, ezért mindig ajánlott ellenőrzi, hogy ha van-e élelmiszer-érzékenység a halolajra. Ha allergia miatt vagy a jellegzetes íz vagy emésztési probléma miatt valaki nem tudja fogyasztani a halolajat, lenmagolajat javaslok luteinnel, zeaxantinnal. A lenolajjal sokkal kevesebb probléma van és hatásában ugyanolyan jó lehet, mint a halolaj. Kezdje 1000 mg / nappal és növelje a mennyiséget egy tablettával hetente, amíg eléri az 5-8000 mg/napot.

Természetesen rengeteg egészséges zsírt tartalmazhat a táplálkozásunk ezen kívül is, például: olívaolaj, kókuszolaj, vaj, tej, tojás, avokádó. Ezek az ételek nagyon fontosak az agy és a szem egészségéhez!

Leave a Reply

Kérem, adja meg az alábbi művelet eredményét! *